فقط یک سئوکار می‌تواند به دنبال پاسخ این سوال باشد که چگونه می‌تواند تشخیص دهد که بک لینکی که ساخته است فالو است یا نوفالو. تشخیص بک لینک فالو و نوفالو از یکدیگر کار آسانی است.

قطعا کسی که به دنبال تشخیص بک لینک فالو و نوفالو از یکدیگر است، تفاوت‌های این دو لینک را می‌داند اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره این موضوع دارید، در این مقاله به طور خلاصه به آنها پرداخته ایم.

دو روش برای لینک دادن به یک وبسایت وجود دارد. روش اول لینک فالو یا dofollow است و روش دوم لینک نوفالو یا nofollow است. هر دو لینک با هدف اتصال یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر ایجاد می‌شوند، اما به موتور جستجو دو اطلاعات مختلف انتقال می‌دهند. بیایید تفاوت‌ها و موارد استفاده لینک‌های فالو و نوفالو را بررسی کنیم.

بک لینک فالو یا dofollow چیست؟

لینک فالو یک لینک است که از نظر سئو با انتقال اعتبار از وب‌سایت شما به وب‌سایت دیگر، به بهبود اعتبار دامنه یا امتیاز دامنه کمک می‌کند. به این انتقال اعتبار در اصطلاح "link juice" گفته می‌شود. به دست آوردن بک لینک‌های فالو به بهبود اعتبار دامنه وب‌سایت کمک می‌کند که به نوبه خود به بهبود رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما هم کمک می‌کند.

به طور پیش‌فرض، لینک‌ها فالو هستند، بنابراین هنگام لینک دادن به یک وب‌سایت نیازی به rel="dofollow" نیست.

بک لینک نوفالو یا nofollow چیست؟

لینک نوفالو یا بک لینک نوفالو، لینکی است که اعتبار را به وب‌سایتی که به آن لینک داده می‌شود منتقل نمی‌کند. این لینک‌ها از نظر سئو کمکی نمی‌کنند. برای تبدیل یک لینک به نوفالو، کافی است rel="nofollow" را به لینک اضافه کنید.

چه زمانی باید از بک لینک nofollow استفاده شود؟

استفاده از بک لینک نوفالو مناسب است زمانی که نمی‌خواهید اعتبار لینک را به وب‌سایت متصل شده منتقل کنید یا این وب‌سایت را تأیید کنید. زمانی که نمی‌خواهید اعتباری به سایتی که از شما لینک می‌گیرد منتقل کنید و یا آن را تأیید کنید، استفاده  از بک لینک نوفالو مناسب است.

به عنوان مثال، بک لینک‌های نوفالو برای اولین بار توسط موتورهای جستجو در سال 2005 شناخته شدند زمانی که اسپم کامنت به یک مشکل بزرگ تبدیل شده بود. وبمسترها قادر به تبدیل لینک‌ها در فیلدهای نظرات به لینک‌های نوفالو شدند تا اعتبار وب‌سایت با تبلیغات اسپم خدشه دار نشود.

سایر مواقعی که ممکن است بخواهید از یک لینک نوفالو استفاده کنید، شامل لینک‌های حمایتی و تبلیغاتی یا محتوای تولید شده توسط کاربران می‌شود.

آیا لینک‌های nofollow بدرد نخور هستند؟

خیر! به دست آوردن لینک‌های نوفالو چیز بدی نیست. اگرچه اعتباری برای وبسایت شما ایجاد نمی‌کنند اما لینک‌های نوفالو می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک ایجاد کنند. در یک وبسایت طبیعی، لینک سازی شامل توزیع لینک‌های فالو و نوفالو در کنار یکدیگر است.

چگونه بفهمیم بک لینک dofollow است؟

برای بررسی اینکه یک لینک فالو یا نوفالو است، می‌توانید به سادگی لینک را در مرورگر باز کرده و کد HTML آن را بررسی کنید. برای انجام این کار، روی لینک در مرورگر راست کلیک کرده و "Inspect" را انتخاب کنید. این کار باز کردن کد HTML مرتبط با آن لینک را فراهم می‌کند. اگر rel="nofollow" بود، بک لینک یک بک لینک نوفالو است. اگر rel="nofollow" را نبینید، لینک یک لینک فالو است.

علاوه بر استفاده از ابزار Inspect، می‌توانید از ابزار تحلیل لینک مانند Ahrefs یا Moz هم استفاده کنید.

خلاصه

بک لینک‌های فالو و نوفالو دو راه برای شناسایی یک لینک توسط گوگل هستند و به گوگل می‌گویند چگونه وب‌سایتی که به آن لینک می‌دهید را به وب‌سایت شما متصل کند. لینک‌های فالو یک راه برای انتقال اعتبار به یک وب‌سایت هستند در حالی که لینک نوفالو اعتبار وبسایت را منتقل نمی‌کند.