برای ارسال ایمیل از طریق وردپرس، نیاز دارید تا از طریق پروتکل SMTP که مخفف Simple Mail Transfer Protocol است، تنظیماتی را انجام دهید. این تنظیمات، بیشتر از طریق نصب افزونه WP Mail SMTP انجام می‌شود که در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم تا به وسیله این افزونه، ایمیل‌های خود را ارسال کنید. همراه ما باشید 😊

آشنایی با پروتکل SMTP و مزیت آن

پروتکل SMTP یا قرارداد ساده نامه‌رسانی، یکی از اصلی‌ترین پروتکل‌های استفاده شده در ارسال و دریافت ایمیل است. SMTP مخفف "Simple Mail Transfer Protocol" است و برای ارسال ایمیل از طریق شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. این پروتکل نحوه انتقال و تبادل پیام‌های ایمیل بین سرورهای ایمیل را تعیین می‌کند.

همچنین برای استفاده از پروتکلSMTP، باید یکسری قوانین و محدودیت‌های امنیتی را رعایت کنید. این عمل، سبب این می‌شود که ایمیل شما، اسپم تشخیص داده نمی‌شود و تقریبا هیچگاه محتویات پیام شما در پوشه اسپم مخاطب قرار نخواهد گرفت.

معرفی افزونه‌های ارسال ایمیل در وردپرس

در وردپرس، افزونه‌های متعددی برای ارسال ایمیل وجود دارند که از آن‌ها برای بهبود و مدیریت فرآیند ارسال ایمیل‌ها می‌توانید استفاده کنید. 2 مورد از بهترین این افزونه‌ها را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. WP Mail SMTP (پیشنهادی وبیدا)
  2. Mail Bank

معرفی و دانلود افزونه WP Mail SMTP

افزونه WP Mail SMTP، یکی از افزونه‌های محبوب برای وردپرس است که برای ارسال ایمیل‌ها از طریق SMTP به جای استفاده از سرویس‌های ارسال ایمیل پیش‌فرض وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این افزونه به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات SMTP را برای استفاده از سرویس‌های ایمیل خود مانند Gmail یا سایر سرویس‌های ایمیل، در وردپرس خود اعمال کنند. این کار کمک می‌کند تا ایمیل‌های وردپرس از طریق این سرویس‌های ایمیل ارسال شوند و مشکلاتی که برخی از سرویس‌های پیش‌فرض وردپرس ممکن است داشته باشند، مانند مشکلات مربوط به ارسال ایمیل، رفع شود.

پیش‌نیاز ارسال ایمیل با SMTP (بسیار مهم)

برای ارسال ایمیل‌های خود، ابتدا نیاز است تا در سی پنل یا دایرکت ادمین، یک ایمیل ایجاد کنید. برای ایجاد ایمیل، کافیست داخل کنترل پنل هاست خود شده و از بخش Email Accounts، گزینه create را کلیک کنید:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه

سپس برای ایمیل خود، یک یوزرنیم و یک پسورد قرار دهید. از یوزرنیم و پسورد ایجاد شده، در بخش پیکربندی اصلی تنظیمات SMTP، استفاده خواهد شد. بنابراین، نام‌کاربری و پسورد خود را به خاطر بسپارید:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه (1)

پیکربندی افزونه WP Mail SMTP برای ارسال ایمیل

بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه، تنظیمات این افزونه را باز کنید و از سربرگ عمومی، کمی به پایین اسکرول کنید تا به به بخش زیر برسید:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه (2)

در این بخش، برروی گزینه "SMTPهای دیگر" کلیک کنید تا تنظیمات جدیدی برای شما ظاهر شود:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه (3)

حال می‌بایست پیکربندی اصلی را انجام دهید. پیکربندی را به ترتیب زیر جلو ببرید:

  • میزبان (Host) SMTP را آدرس دامنه خود قرار دهید
  • رمزنگاری را بر روی "هیچ یک" قرار دهید
  • پورت SMTP را برروی عدد 25 یا 587 قرار دهید (پیشنهاد وبیدا پورت 587 می‌باشد)
  • گزینه TLS خودکار را خاموش کنید
  • تیک احراز هویت را روشن کنید و نام‌کاربری SMTP را مطابق ایمیلی که در سی پنل یا دایرکت ادمین ایجاد کردید، وارد کنید. همچنین در بخش رمز عبور، پسوردی که برای ایمیل خود در سی پنل یا دایرکت ادمین وارد کرده‌اید را در این بخش قرار دهید
  • در نهایت، برروی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک کنید. تنظیماتی که انجام داده‌اید، می‌بایست همانند شکل زیر باشد:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه (4)

نمونه تنظیمات SMTP برای ارسال ایمیل

نمونه‌ای از تنظیماتی که برای ایمیل SMTP استفاده می‌شود، به شرح زیر است که شما می‌بایست با توجه به اطلاعات دامنه و ایمیل خود، مقادیر خود را با آن جابجا کنید:

SMTP HOST: webida.ir

Encryption: None

SMTP PORT: 587

Automatic TLS: Off

SMTP Authentication: Yes

SMTP Username: info@webida.ir

SMTP Password: Aa123456

آموزش تست تنظیمات ایمیل در WP Mail SMTP

اگر می‌خواهید بدانید که آیا تنظیمات را به درستی انجام داده‌اید یا خیر، کافیست از بخش Tools این افزونه، آدرس ایمیلی را به جهت راستی‌آزمایی وارد کنید تا wp mail smtp، یک پیام تستی به آدرس ایمیل شما ارسال کند:

ارسال ایمیل با پروتکل SMTP در وردپرس با افزونه (5)